Énlakai gyermekek 1 hetes magyarországi kirándulása

(2007.07.23-07.30.)

Valamennyiünk álma valósággá vált, amikor is - óriási összefogás eredményeként - 2007. július 23-án 6.00 órakor elindult a 170 lakosú székelyföldi kisközség csaknem valamennyi gyermeke Magyarországra. A 14 gyermeket Szávai Piroska tanárnő és Koronka Attila, a falu mindenese kísérte. Összesen két kisgyermek (2 évesek) maradt a faluban, így Énlaka 1 hétig gyerekzsivaj nélkül maradt. Attila barátom 12.00-kor sms-en jelezte: "magyarhonban vagyunk".

Az 20 férőhelyes Iveco busz 18.40-kor érkezett Bajára. Mindenki nagy örömére sikerült elintézni, hogy a bajai Gombóc Artúr fagyizó a szokásosnál tovább maradt nyitva a gyerekek kedvéért, így a hosszú út után egy jót fagyizhattunk.

A szigorú szabályok miatt 2 sofőr utazott a gyermekekkel. Megérkezéskor mindjárt el is hangzott "a hét mondása": Józsi, az egyik sofőr, amikor megtudta, hogy a székelyudvarhelyi központtól 24 km-re lévő Énlakára, majd Bajára kell utazni, megkérte a főnőkét, hogy  "Énlakára adjál térképet, Bajára ( 650 km) tudom, hogy kell menni"

A sükösdi katolikus egyház vendégszobáinak elfoglalása után, elfogyasztottuk a Felső Barnabás barátunk által készített őzpörköltet. Itt szeretném megköszönni Zatykó Mihályné Éva segítségét is.

Másnap (kedd) reggel a Bácska Lovasegyesület 3 tagja hintókkal szállította a gyermekeket a városban, útközben megálltunk és a Városháza előtt Zsigó Róbert, országgyűlési képviselő, Rausch Sándor, megyei közgyűlési alelnök és Révfi Zoltán, Baja város polgármestere fogadta a "delegációt".

A délelőttöt a gemenci erdőben (pörbölyi kisvasút) töltöttük el, a csapat a Fondű étterem által ajándékozott ebéd elfogyasztása után, hivatalos, tájékoztatóval egybekötött vendéglátás keretében meglátogatta a bajai TESCO áruházat. A további programok a következők voltak: a sétáló utcában fagylaltozás, séta a Sugovica partján, vacsorával egybekötött halas-tavi látogatás Kovács György barátomnál.

Szerdán délelőtt a Szent László ÁMK vendégei voltunk, ahol az iskola megismertetése után rendhagyó tornaóra, majd a könyvtárban Szent László legendájának szerepjátékkal összekötött megismerése volt a program. Ajándék ebéd ismét a Fondü étteremben volt.

Ebéd után Kapots László és Csilla lovas-farmját látogattuk meg, ahol valamennyien lovagolhattuk. Ezután irány Vaskút. A  helyi székely egyesület fogadta a gyermekeket, utána látogatás Kulisity Anti strucc-farmján. Garán megtekintettük a helyi falumúzeumot, egy helyi vadász trófea gyűjteményét, majd Nádai Nortbert barátunk ajándék vacsorával (marhapörkölt,palacsinta,dinnye) fogadta a gyerekeket.

Csütörtökön a lajosmizsei Tanyacsárdához vezető úton Soltvadkerten meglátogattuk az ország egyik legjobb cukrászdáját, majd több órán át óriási kedvezménnyel a Tanyacsárda vendégei voltunk- lovasbemutatók, ebéd stb-.

Rausch Sándor segítségével díjmentes szállást kaptunk egy megyei gyermekintézmény kollégiumában, ráadásul a kollégium igazgatónője és az egyik pedagógus programokat is szervezett nekünk (vadaspark, városnézés, kedvezményes McDonalds "látogatás").

Pénteken reggel a ferihegyi repülőtér megtekintése után a Nemzeti Múzeum "Dzsingisz kán" kiállítási anyagát tekintettük meg. Az Avocado étterem egyik tulajdonosának felajánlásaként osztályon felüli helyen, osztályon felüli kiszolgálás mellett fogyaszthattuk el a finom ebédet.

Kora délután megtekintettük a Parlamentet, majd a metróval  átmentünk a Duna alatt. Ezután Réti Anikó segítségével rövid városnézésen voltunk, majd a nap záróeseménye a mogyoródi Aquaparkban fürdés volt. Este táborfoglalás a Hungaroring területén lévő Landy Adventure Parkban.

Mindenki azt hitte, hogy az Aquapark lesz a sztárprogram, de szombaton délelőttre ez megváltozott, mivel a Landy Kft. olyan magas színvonalú programokkal összekötött játékokat állított össze a gyermekek részére, amitől valamennyi felnőtt is "leült". A hangulatos erdei ebéd elfogyasztása után Réti Balázs meghívásaként a Balaton melletti Zamárdiba utaztunk. A fürdőzés után a Réti család vendégül látta a kis csapatot.

Már sötétedéskor értünk vissza Budapestre, s ez jó alakalom volt a Citadella és a Szabadság szobor, valamint az esti kivilágított Budapest megtekintésére.

Vasárnap délelőtt a budapesti Állatkertben voltunk majd ismét az elegáns Avocado étteremben ebédeltünk. Séta a Váci utcában, majd dunai hajózás a Vigadótól a Margit ?szigetig és vissza. Este közösen értékeltük az elmúl hét eseményeit, s elhatároztuk, hogy jövőre egy 3 napos romániai tengerparti kirándulásra megyünk (természetesen figyelembe véve, hogy továbbra is sikerül ugyanennyi anyagi, erkölcsi és természetbeni segítséget kapnunk).

Hétfőn reggel, érzékeny búcsú után haza indult a gyermekcsapat, s este 19 órára mindenki találkozhatott a szüleivel.

Köszönöm valamennyi támogatónak, segítőnek, hogy ilyen magas színvonalú kirándulást tudtunk biztosítani egy székelyföldi falu VALAMENNYI GYERMEKÉNEK.